Medical Cannabis and School: Separating Fact From Fiction.

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 2/11/2019, 00:23     +1   -1

Advanced Member

Group:
Administrator
Posts:
3,640
Reputation:
+346

Status:


pubmed
NASN Sch Nurse. 2019 Oct 29:1942602X19877561. doi: 10.1177/1942602X19877561. [Epub ahead of print]
Medical Cannabis and School: Separating Fact From Fiction.
Strawhacker MT1.
Author information
1Special Education and Section 504 Consultant, Heartland Area Education Agency, Johnston, IA.
Abstract
The majority of states have legalized medical marijuana (MM) despite its Federal Schedule 1 designation as an illegal substance. Public schools must comply with Drug Free Workplace laws or risk the loss of federal funding. To address the conflict between state and federal laws regulating MM, the National Association of School Nurses issued a position brief in January 2019. The accompanying article introduces the Cannabis/Marijuana Position Brief and provides guidance for school nurses who encounter a student treated with MM. Topics addressed include background implications of federal marijuana and hemp law, mechanism of action for MM, Epidiolex overview, current research regarding efficacy of MM for common qualifying conditions, and implications for school nursing practice.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31658906
ATTENZIONE ARTICOLO TRADOTTO CON https://www.translatetheweb.com/?from=&to=...bmed%2F31658906
NASN Sch Infermiera. 2019 Ott 29:1942602X19877561. doi: 10.1177/1942602X19877561. [Epub prima della stampa]
Medical Cannabis and School: Separare il fatto dalla finzione.
Tophacker MT1.
Informazioni sull'autore
astratto
La maggior parte degli stati hanno legalizzato la marijuana medica (MM) nonostante la sua designazione Federal Schedule 1 come sostanza illegale. Le scuole pubbliche devono rispettare le leggi sul posto di lavoro senza farmaci o rischiare la perdita di finanziamenti federali. Per affrontare il conflitto tra le leggi statali e federali che disciplinano MM, l'Associazione Nazionale infermieri scolastici ha rilasciato un breve incarico nel gennaio 2019. L'articolo di accompagnamento introduce il Cannabis/Marijuana Position Brief e fornisce indicazioni per gli infermieri della scuola che incontrano uno studente trattato con MM. Gli argomenti affrontati includono implicazioni di base della marijuana federale e legge sulla canapa, meccanismo di azione per MM, panoramica di Epidiolex, ricerca attuale sull'efficacia della MM per le condizioni di qualificazione comuni e implicazioni per la pratica infermieristica scolastica.
https://www.translatetheweb.com/?from=&to=...bmed%2F31658906

https://www.translatoruser-int.com/transla..._pub%253dpubmed

 
Web Contacts  Top
0 replies since 2/11/2019, 00:23   36 views
  Share